donderdag 6 februari 2014

Bloemschikken voor een instant lente gevoel

Sinds ik thuisblijfmam ben heb ik eindelijk weer eens tijd om een hobby op te nemen waar ik vroeger nauwelijks aan toe kwam: bloemschikken.
 
Vandaag had ik echt zin om mijn huis een beetje in 'lente-modus' te brengen. Ik weet wel dat de winter (?) officieel nog lang niet voorbij is, maar van mij mag de lente nu snel weer beginnen.
Ik heb zin om weer in de tuin te beginnen, bloesems te zien ontluiken, te genieten van de zonnestralen die weer kracht krijgen, ...
 
Ja, ja ... ik loop voorop op de feiten, maar als de zon een beetje schijnt, krijg ik achter glas al een beginnend lente-gevoel, en met deze inspiratie ben ik vandaag aan de slag gegaan.
 

 


Dit bloemstuk maakte ik met materialen die ik nog in mijn schuurtje had liggen. Alleen de witte bloemen kocht ik voor een prikje in de Action. Ze zien er gelukkig niet al te nep uit (ze zijn gemaakt uit een soort foam), want dat zie ik echt niet graag.


 Zo maak je het bloemstuk:
  • Witte vaas of bloempot vullen met grijze oasis (voor droogbloemen) tot een centimeter onder de rand.
  • Oasis bekleden met droog mos en vastzetten met bloemschik-krammen.
  • Bevestig hier met stevig ijzerdraad een wijnrank op.
  • Eerst de grote bloem in het oasis steken, daarna nog drie kleinere bloemen.
  • Voor de rest heb ik het afgewerkt met een soort groene gedroogde paddenstoelen en enkele transparante bladeren. Dit kan je doen naar eigen smaak en met het materiaal dat je eventueel nog hebt liggen.
  • Klaar, en nu nog een mooi plekje zoeken!

Van dit bloemstuk kan je maandenlang geniet hebben, en de wijnrank en de kunstbloemen kan je steeds opnieuw gebruiken in andere creaties.



2 opmerkingen:

  1. Wat een schattig bloemstuk. Knap dat je dat kan. Ziet er gezellig uit :-) Leuke blog heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen