zaterdag 24 mei 2014

Klusjes uitstellen

Er zijn zo een aantal dingetjes die ik al (heel) lang wil doen maar die ik om één of andere reden steeds maar weer uitstel. Misschien als ik ze nu eens netjes in een lijstje zet en ze op het net gooi, komt er eindelijk wel eens een moment dat ik eraan begin. Kwestie van de druk wat op te drijven...

Mijn lijstje:

  • Foto's eindelijk eens op mijn pc zetten ipv van ze uit gemakzucht op een SD kaart te laten staan.
  • Als de foto's dan allemaal netjes in mapjes zitten wil ik de mooiste er uit sorteren en er een aantal fotoboeken van maken. Mijn ervaring leert me immers dat je een fotoboek veel sneller nog eens vastpakt, dan een gewone fotoalbum. Sommigen drukken zelfs helemaal zelfs geen foto's meer af, maar ik heb toch altijd nog graag iets tastbaars in mijn handen. 
  • Liefst wil ik ook van elk kind apart een fotoboek maken, van baby tot heden.
  • Alle paperassen netjes ordenen in aparte mapjes. Hier ben ik ooit mee begonnen, maar uit wanhoop voortijdig mee gestopt...
  • Me ontdoen van alle speelgoed en spullen waar de kinderen nooit nog naar omkijken of waar ze te groot voor zijn geworden. Dit is een heikel punt, want alhoewel ze sommige spulletjes echt nooit meer gebruiken, willen ze er toch aan houden. Moet ik dan maar opruimen zonder hun inspraak (stiekem achter hun rug)? Da's wel de makkelijkste manier natuurlijk, maar dan voel ik me weer zo een vreselijke moeder. Dat schuldgevoel toch altijd hé.
  • Alle rommelkasten en lades eens goed uitmesten en netjes ordenen. Oh, wat haat ik dat klusje!
  • Het chauffagekot en de bijkeuken eens grondig uitrommelen. Nu wordt alle rommel waar we niet direct een plaats voor vinden daar gedropt. Het gevolg kan je wel raden ;-)
  • Voor elk kind een doos vullen met alle knutselspullen die ik wil bewaren. Van de rest wil ik foto's nemen, kwestie van ruimte te sparen.

Goh, ik ga maar stoppen met mijn lijstje, denk ik. Het is al veel langer dan ik had verwacht... Anders zinkt de moed mij helemaal in de schoenen en begin ik er hélemaal nooit meer aan.

Welke klusjes stellen jullie altijd uit?

2 opmerkingen:

  1. Die foto's ja. Staan wel keurig op de pc/harddisk, maar verder... Die babyboeken daar heb ik ook jaren over gedaan voor het klaar was.
    En belastingformulieren invullen, daar wacht ik mee tot het aller-allerlaatstt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat mijn kiddies 18 gaan zijn eer die babyboeken eindelijk af zijn.
      En ja, die belastingaangifte, die was ik nog vergeten in mijn lijstje, nog zo een rotklusje.

      Verwijderen