maandag 28 juli 2014

Computerstress

Jullie hebben vast al gemerkt dat er op het moment minder berichtjes van mijn hand verschijnen. Wees gerust, ik vind bloggen nog steeds erg leuk en ik heb voorlopig meer dan genoeg inspiratie.
Ik zit met een ander probleem: computerstress. Mijn beste vriend doet op dit moment niet meer wat er van hem verwacht wordt. Wanneer ik hem opstart gaat het even goed, en dan begint de ellende. Constant loopt dat rotding vast. Er valt gewoon niet meer op een fatsoenlijke manier mee te werken. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik word hier dus vreselijk gefrustreerd, kwaad, wanhopig, moedeloos en chagrijnig van.



Gelukkig zijn er in de familie wel enkele mensen die iets van computers kennen - ikzelf ben al blij als ik zo'n ding gewoon een beetje kan gebruiken- en zij hebben dat dwarse stuk technologie al eens nagekeken. Voorlopig raken de problemen echter niet opgelost. Ik kreeg te horen dat dat zwarte stuk ellende moet geformatteerd worden. Maar eerst moet ik dus natuurlijk back ups van alles maken. 
De meeste van mijn foto's staan gelukkig al op een externe harde schijf, maar toch heb ik helemaal geen zin om al die andere bestanden te kopiëren. 
Aan dat soort klusjes heb ik echt een pesthekel. Ook al omdat computers nog altijd een soort van vreemde wezens voor mij blijven, waar ik geen jota van snap... De jeugd van tegenwoordig groeit op met de iPad in de wieg, maar ik behoor nog tot de generatie fossielen die veel moeite moet doen om handig te worden met al die dingetjes. Regelmatig word ik dan ook onthaald op gezucht, hoongelach en rollende ogen van mijn twee oudste kindertjes. Wat een moeder lijden kan...

Dit blog heb ik geschreven met veel doorzettingsvermogen, dankzij mijn  haperende stoute laptop. Ik hoop dat het probleem snel opgelost raakt, want anders gooi ik dat ding nog eens door het venster en vervang ik hem koudweg voor een andere. Tja, wat moet je anders met slechte vriendjes?

4 opmerkingen:

  1. Arrghh, niets zo naar als een onbetrouwbare vriend, eh, computer. Bah. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is heel naar als computers kuren krijgen. Ik had het vorig weekend, mijn ouwe trouwe computer liet het zo ineens helemaal afweten. De vorige avond had ik hem nog gewoon afgesloten. De dag erna kon hij geen contact meer maken met de harde schijf. Dus deed hij helemaal niks meer.
    Gelukkig stond er bij zoonlief nog een oudere computer die hij nauwelijks gebruikt had. Maar ik ben dus wel al mijn bestanden krijt die op de vorige staan en wordt al een week lang getrakteerd op bergen updates die te pas en te onpas mijn computer opnieuw laten opstarten.
    Als je nog bestanden kunt kopiëren dan zou ik het toch maar doen als ik jou was. Ik vind het ook geen leuk klusje maar alles kwijt zijn is nog vervelender.
    Kunnen die handige kinderen het niet voor je doen?
    Sterkte ermee, hopelijk komt het snel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herkenbaar hoor, als mijn laptop gek doet wordt ik ook boos en heeeeel erg gefrustreerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets irritanter dan een aparaat die niet doet wat je wil. sterkte en lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen