zaterdag 18 oktober 2014

Herfstsfeer in foto's

Ok, ik geef grif toe dat mijn hoofd helemaal nog niet naar de herfst staat. We hebben namelijk geen noemenswaardige zomer gehad, en ik heb geen zin in guur en koud weer. 
Gelukkig worden we dit weekend nog even getrakteerd op een heerlijk nazomertje (of herfstzomertje) en hier kan ik de schoonheid ook wel van inzien. Zeker in combinatie met de mooie kleuren die de herfst te bieden heeft, voor het verval eenmaal intreedt. Elk jaar blijf ik het even magisch vinden als de tuin in de lente langzaam weer ontwaakt en tot leven komt. Yep, ik kijk nú al uit naar het voorjaar, en de herfst is nog maar net begonnen...
Er zit dus niets anders op dan er maar het beste van te maken en mijn huis wat in herfstsfeer te brengen. Gezien ik nog steeds in bespaarmodus verkeer -bevalt goed trouwens, ik begin er zelfs plezier in te krijgen- decoreerde ik mijn huis met een budget van nul euro. Alle materialen had ik nog liggen of kreeg ik van een lieve vriendin. Gezelligheid hoeft niet duur te zijn. Als ik voor gezelligheid mijn bankrekening moet plunderen vind ik het trouwens niet gezellig meer ;-)

Met kleine windlichtjes in herfstkleuren bereik je al snel veel resultaat
 
Wat houd ik toch van de verweerde kleuren van gedroogde Hortentia's


Stilleven met takken

De stolpjes vulde ik met belletjes van de Lampionplan die ik kreeg van een vriendin

Een verweerde teakhouten schaal wordt een herfst stilleven





 

Esdoorns krijgen prachtige herfsttinten

Nog steeds een overvloed aan appels
 
Vraag me niet hoe deze struik heet, ik moet je het antwoord schuldig blijven...

Asters


De kleuren van deze antieke boeken vind ik heel goed bij het herfstthema passen

Met kaarsen bereik je altijd snel gezelligheid, ik kan ze niet missen in mijn interieur


Geen opmerkingen:

Een reactie posten